Wat is een zoekterm onderzoek?

zoektermenonderzoek

Wat is een zoekterm onderzoek? En hoe maak je een zoekterm onderzoek? Dat allemaal kun je gaan begrijpen door deze blog te lezen. Een zoekterm is 1 woord waar je graag op gevonden wil worden, bijvoorbeeld bakker. Het maken van een goede zoekterm onderzoek is van belang voor een goede site. Maar wat is een goed zoekwoord? Het vinden van jouw zoekterm moet dus te maken hebben met wat je verkoopt/doet. Het moet een simpel woord zijn, het hoeft niet correct nederlands te zijn want als je iets zoekt, typt je meestal ook zo kort mogelijk. Het maakt je site gemakkelijk vindbaar door middel van enkele zoekwoorden toe te passen. 

zoektermenonderzoek

Hoe vind je zoektermen?

Een goede zoekterm begint altijd met een zoekwoord waarop je gevonden wilt worden. Als bakkerij word je natuurlijk vaker gezocht onder: vers brood of lekkere broodjes Arnhem. Het eerste wat je doet, is een selectie maken van woorden waarop je gevonden wilt worden. Als je bijvoorbeeld een bakkerij hebt bent begin je met een top 5 voor jezelf: Locatie+ bakker en meest verkochte product, etc. Vervolgens ga je met een bepaalde leverancier het hebben over jouw zoekterm onderzoek en/of dat veel gegoogeld word. Als dat allemaal duidelijk is het tijd om het in een blog te verwerken. Als jouw zoekterm bakker Arnhem  is, moet het ook telkens exact terug komen. 

waarom gebruiken bedrijven zoveel zoektermen?

De reden dat zoveel bedrijven zoektermen verwerken in hun site is voor vindbaarheid. Als je dat niet zou doen zou je veel minder vaak opkomen op andermans Google zoekterm. Daarom gebruiken de meeste bedrijven vrij eenvoudige woorden want je gaat niet moeilijke woorden in je site verwerken die mensen niet opzoeken. Voor het bedrijf is het ideaal, maar voor de mensen die de producten zoeken is is het nog idealer. Door zoektermen te verwerken in hun sites vind jij makkelijker het product dat jij nodig hebt en vind het bedrijf een klant makkelijker. Oftewel je hoeft niet urenlang te zoeken naar het goed/dienst die je zoekt.

op wat wordt jou blog beoordeeld?

Jouw blog wordt beoordeeld op enkele dingen, originaliteit, taalgebruik en goede zoekterm onderzoek. Originaliteit betekent: geen copywriter. De bedoeling is dus een zelf geschreven blog te typen met natuurlijk behulp van de site waarover jij de blog schrijft. Ook al is het een Engels geschreven blog, je mag nooit een Google vertaler toepassen want dat telt ook als copywriting. Taalgebruik is extreem belangrijk als je iets over een bedrijf typt. Je wilt natuurlijk wel professioneel overkomen en niet je status van het bedrijf naar beneden halen door jouw taalgebruik.

Wat levert het uiteindelijk op?

Uiteindelijk levert het zoektermonderzoek dus bedrijfsherkenning door hoger in de Google lijst te staan waardoor meerdere mensen je site zullen bekijken. Door de toename zullen je diensten/goederen die jij op jouw site aanbiedt fors toenemen. Het zorgt voor refreshing van jouw site waardoor er niet elke maand(en) dezelfde tekst op gevonden zult worden maar ook anders dus.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *